Prapremiera

W miniony weekend, 13-15. listopada, urządziliśmy prapremierę Biotopu Lechnica – odzew na zaproszenie rozsyłane gdzieś w połowie października przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania i szybko okazało się, że musimy wstrzymać się z zapraszaniem, bo zwyczajnie się nie pomieścimy 🙂 Jeśli więc zaproszenie do Was nie dotarło, to nie znaczy, że zostaliście pominięci – Biotop ma swoją dosyć określoną pojemność (i tak już zostanie). Wkrótce jednak będą kolejne okazje, to spotkanie odbyło się w zupełnie pionierskich warunkach (w sobotę jedna z ekip kończyla podłogę na werandzie, a nasz wspaniały pan hydraulik kończył podpinanie instalacji sanitarnych) – był to jednak bardzo piękny czas. Sprzyjała nam pogoda (ostatni tak ciepły weekend z przepięknym, późnojesiennym słońcem) i okoliczności (wpadło wielu naszych polskich i słowackich przyjaciół). Gościliśmy m.in. znanego z warsztatów, koncertow i nagrań Michala Smetankę, a także Andrzeja Chlebickiego, który wprawdzie trochę się w takich okazjach od tego dystansuje, ale na codzień jest profesorem Polskiej Akademii Nauk i specjalizuje się w niewidocznych gołym okiem grzybach, co zresztą może mieć dla Biotop Lechnica zasadnicze znaczenie. Niektórzy mogą pamiętać znakomite wystąpienia Andrzeja w ramach naszego cyklu Bio::Flow w krakowskim Bunkrze Sztuki. Przyjechała nasza bardzo, bardzo dawna przyjaciółka, Mirka Polanska – tylko osoby z bardzo długim stażem kontaktów z nami mogą pamiętać, że Mirka kiedyś prowadziła Putovną Čajovnię w naszej sądeckiej galerii Stary Dom. Była to na długo przed tym, zanim čajovnie stały się znane i w kraju nad Wisłą… W ten sposób nić łącząca minione i obecne żywoty została podtrzymana (na dobre i na złe). Ta fantastyczna grupa ludzi z Warszawy, Krakowa, Beskidu Niskiego, Sląska, Starej L’ubovni, Kežmarku, Levočskych Vrchov i… Erewania wygenerowała to, co w Biotop Lechnica najważniejsze – twórczą energię i radość, która powoduje, że spotkanie jest prawdziwym świętem – a przecież taki jest cel Biotopu Lechnica.

Fotografie Loni Dohojdy mówią same za siebie ( a wkrótce fotografii będzie znacznie więcej w kolejnych wpisach).

This slideshow requires JavaScript.

Advertisements
This entry was posted in spotkania and tagged , by nytuan. Bookmark the permalink.

About nytuan

Moje oficjalne bio akademickie: Dr Anna Nacher – asystent w Katedrze Mediów Audiowizualnych Instytutu Sztuk Audiowizualnych. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na teorii mediów w perspektywie kulturoznawczej, studiach genderowych, antropologii audiowizualności, nowych zjawiskach w kulturze współczesnej, przemianach związanych z procesami globalizacyjnymi. Aktualne tematy badań własnych: analiza przemian dyskursu przestrzeni w mediach nowej generacji (przestrzeń hybrydowa, locative media), praktyki dyskursywne Internetu drugiej generacji (folksonomia i architektura informacji). Prowadzi także zajęcia na Podyplomowych Studiach z Zakresu Gender. Pasjonuje się muzyką współczesną i elektroniczną (zwłaszcza elektroakustyczną, improwizowaną i awangardową wokalistyką), w wolnych chwilach prowadzi własny projekt muzyczny. Wolny czas najchętniej spędza podróżując na rowerze bądź uprawiając trekking w górach Europy i Azji. Miłośniczka przestrzeni wielkomiejskich i dzikiej przyrody. W 2006 roku obroniła (z wyróżnieniem) na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej doktorat dotyczący kategorii gender w telewizji. Autorka książki Telepłeć. Gender w telewizji doby globalizacji, Kraków 2008: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Inne ważniejsze publikacje: Reality TV niebezpieczne związki z rzeczywistością [w:] Rzeczywistość a dokument, red. M. Miśkowiec, M. Kozień-Świca, Kraków 2008: Muzeum Historii Fotografii; Cyborg jako kłącze – polityka produktywnych sprzeczności [w:] red. Radkiewicz M., Gender – konteksty, Kraków 2004: Rabid, “Przygody nowoczesności poza euroamerykańskim centrum” [w:] „Przegląd Kulturoznawczy” nr 3 / 2007, “Pasaże ekstazy” [w:] „Przegląd Kulturoznawczy”, nr 2 / 2007; „Kulturoznawstwo – studia nad płcią. O potrzebie aliansu” [w:] „Kultura Współczesna”, nr 2 (52) / 2007, „Zagubiony w gatunkowym labiryncie – kilka uwag o modelu analizy gatunkowej w telewizji” [w:] „Kultura Popularna”, nr 1 (15)/2006. Aktywna także jako tłumaczka tekstów anglojęzycznych z zakresu teorii mediów, teorii gender i kulturoznawstwa. Od roku 2007 uczestniczy w dwuletnim ministerialnym projekcie badawczym „Miasto w sztuce – sztuka miasta: analiza kulturowa przestrzeni miejskich przełomu XX/XXI w.” Studentów uczestniczących w prowadzonych przeze mnie kursach zapraszam z korzystania z materiałów zamieszczonych na http://nytuan.wordpress.com oraz do współtworzenia bloga.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s